Om Faxe idrætsforening

Bevægelse nær dig

Faxe Idrætsforening er en lokal forening der har til huse hos Faxe Hallerne. Vi er en forening med hjertet på rette sted, hvor der vægtes højt at det skal være sjovt at komme og at vi skal have et godt sammenhold. Vi prioriterer uddannede instruktører som sikrer et god indlæring hos gymnasterne.

Vi har 2 sæsoner, vintersæsonen som er vores hovedsæson, løber fra slut august til slut marts og sommersæsonen, der løber fra april til juni.

Midt i marts afholder vi lokalopvisning hvor alle hold kan vise hvad de har lært i løbet af vintersæsonen.

Vi tager ofte ud med vores hold, de fleste hold er afsted til DGI opvisninger 4 gange om året og vi benytter springhallen på Stevns Idrætsefterskole 3 gange om året, hvor vi har nogle hyggelige timer med ekstra muligheder for spring og træning.

Foreningen afholder overnatningsarrangement hvert efterår hvor vi hygger i den store hal og tager en tur i svømmehallen. Det er en suveræn mulighed for gymnasterne at danne nye venskaber.

Dertil prøver vi at være til stede ved lokale arrangementer, når muligheden byder sig.